1. Hakkımızda
  2. Kalite Yönetimi

Kalite çalışmaları ile:

- Hizmet kalitesini iyileştirmekte,
- Hasta ve çalışan güvenliğini yükseltmekte,
- Maliyetleri düşürmekte,
- Verimliliği artırmakta,
- Kuruma olan güvenilirliği sağlamakta,
- Sağlık hizmetinin yönetimini iyileştirmekte,
- Sürekli hasta/hasta yakını/çalışan eğitimini gerçekleştirmekteyiz.

Bu nedenle Bayındır Sağlık Grubu çalışanları olarak, hasta odaklı hizmet sunan hastanelerde kalite iyileştirme sürecinin sonu olmadığı bilinciyle yolculuğumuza devam etmekteyiz. Tüm çalışanlarımızın yer aldığı, hasta odaklı ve nitelikli hizmet anlayışı temel ilkesi olan etkin bir kalite yönetim yapılanması ile çalışmaktayız.

Kurum kalite bilincinin artırılmasını ve sürekliliğinin sağlanmasını “Hasta ve Çalışan Geri Bildirimleri” ile desteklemekteyiz. Sürekli kalite iyileştirme ve hasta güvenliğini destekleyen program uygulaması ile hizmetlerimizi sürdürmekteyiz. 

...


Akreditasyon Süreci:

- Bayındır Söğütözü Hastanesi ile Bayındır Kavaklıdere Hastanesi 10-14 Temmuz 2006 tarihlerinde başarılı bir denetim süreci sonrasında Joint Commission International (JCI) tarafından, Türkiye’de iki hastanesine birden akreditasyon belgesi alan ilk kuruluştur.

- Aynı zamanda Bayındır Söğütözü Hastanesi ile Bayındır Kavaklıdere Hastanesi'nin Ankara’da akredite olan ilk hastaneler olmasının da gururunu taşımaktayız.




Kalite Yolculuğumuz

Bayındır Sağlık Grubu kuruluş aşamasından itibaren standardizasyon ve kanıta dayalı tıp uygulamalarını hizmet anlayışının temel ilkesi olarak kabul etmiştir.

Bu bağlamda, hasta odaklı, hasta ve çalışan memnuniyetini amaçlayan, toplam kalite yönetimi ve süreçlerin standardizasyonunu sağlayan sertifikasyonlar, kurum politikalarının temel taşları olarak kabul edilmektedir.

Bayındır Sağlık Grubu'nda kalite çalışmaları kuruluş aşaması olan 1992 yılından başlamaktadır. 1995’de Toplam Kalite Yönetimi Projesi'nin kurum genelinde uygulanmaya konulması, 1996’da Kalite Koordinatörlüğü’nün kurulması ve 1997’de ISO 9001 belgelendirilmesiyle devam etmiştir.

25 Nisan 2005 tarihinde JCI ile birlikte resmi olarak akredite olmak üzere iş birliğine başlayan Bayındır Sağlık Grubu, yaklaşık 14 ay gibi kısa bir sürede hem Bayındır Söğütözü Hastanesi hem de Bayındır Kavaklıdere Hastanesi olarak 900 çalışanı ile birlikte bu sisteme hazır hale gelmiştir.

Bayındır Sağlık Grubu 10-14 Temmuz 2006 tarihinde yapılan değerlendirme sonucunda başarılı olarak Türkiye’de iki hastanesini birden akredite eden tek sağlık kuruluşu ünvanını kazanmıştır. Ayrıca 22 Mayıs 2008 yılında yeni hizmete açılan Kemik İliği Transplantasyon Ünitesinin standartlara uyumu başarılı olarak değerlendirilmiş ve JCI tarafından akredite edilmiştir.

Bayındır Söğütözü Hastanesi ve Bayındır Kavaklıdere Hastanesi;

- 19-24 Ekim 2009'da ikinci kez,
- 12-16 Kasım 2012'de üçüncü kez,
- 16-20 Kasım 2015'de dördüncü kez
- 17 Kasım 2018 tarihinde beşinci kez
- 22 Kasım 2021  tarihinde altıncı kez JCI tarafından yeniden akredite edilmiştir.

Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) Hastane denetimlerinde:

- Bayındır Kavaklıdere Hastanesi 27.06.2019 tarihinde denetlenmiş ve 97.01/100 puan almıştır.
- Bayındır Söğütözü Hastanesi 29.11.2019 tarihinde denetlenmiş ve 98.34/100 puan almıştır.
 -Bayındır İçerenköy Hastanesi 28.11.2018 tarihinde denetlenmiş ve 98.26/100 puan almıştır. 

...
 
 

 Kalite Bölümü

 


Prof. Dr. Oğuz Okan KARAEMİNOĞULLARI
Genel Müdür Yardımcısı
Tıbbi Hizmetler Direktörü
Kalite Koordinatörü

 


Prof. Dr.Tayfun GÜRPINAR

Tıbbi Hizmetler Direktör Yardımcısı
 


Nur KUVVET
 Kalite Müdür Yardımcısı
  


Berk BİLGEN
Kalite Sorumlusu

 


Murat ENGİN
 Kalite Kıdemli Görevlisi 

 


Rıdvan ÜZÜMCÜ
Kalite Uzmanı


İrem KARAÇUKA
 Kalite Uzmanı

 


 




 


Kalite Bölümü Bayındır Sağlık Grubu'nun vizyonu, misyonu, değerleri ve politikaları doğrultusunda mevcut tüm süreçlerini sürekli iyileştirmek amacıyla belirlenen hedeflere ulaşması için gerekli “Kalite Yönetim Sistemi Standartları” çerçevesinde çalışmalarını sürdürmektedir.  Kalite Bölümü;

 
  • Hasta değerlendirme süreçlerinin takibi,
  • Döküman yönetimi,
  • Güvenli cerrahi işlemlerin takibi,
  • İstenmeyen olay bildirimlerinin takibi,
  • İlaç hataları ve ramak kala olaylar,
    Transfüzyon reaksiyonları
  • Enfeksiyonların önlenmesi ve kontrolü, sürveyansı ve raporlanması
  • Acil durum ve afet yönetimi,
  • Risk yönetimi,
  • Tesis yönetimi,
  • Atık yönetimi,
  • Kaynak kullanımı/yönetimi,
  • Hasta ve yakınlarının beklentileri ve memnuniyeti,
    Hasta ve çalışan güvenliğinin sağlanması,
  • Gösterge yönetimi,
    Tesis yönetimi ve güvenliği denetimi,
    Bakıma ulaşım ve bakımın sürekliliği,
  • Hastaların, yakınlarının ve çalışanların güvenliğini tehdit eden olayların önlenmesi ve kontrolü çalışmalarının koordinasyonunu sağlar.

 

Kalite Bölümü Organizasyon Şeması

Faaliyetler

Bayındır Sağlık Grubu hastanelerinde standartlar kapsamında ziyaretçi, hasta/hasta yakını ve çalışan güvenliğini sağlamak amacı ile Beyaz Kod, Pembe Kod, Mavi Kod ve Kırmızı Kod yönetim sistemi 6 ayda bir yapılan uygulamalı tatbikatlar ile gözden geçirilmektedir.
 

BEYAZ KOD: Hastanede görevli personele yönelik şiddet riski/girişimi varlığında ya da şiddet uygulanması halinde, olaya en kısa sürede müdahalenin yapılması amacıyla oluşturulan acil uyarı kodudur.
MAVİ KOD :Hastanede karşılaşılacak solunum veya kardiyak arrest durumlarında müdahalenin en hızlı ve etkin şekilde yapılmasına yönelik oluşturulan acil uyarı kodudur.
KIRMIZI KOD:Hastanede çıkabilecek herhangibir yangın tehlikesi halinde,yangına en hızlı şekilde müdahale edilerek oluşabilecek tehlikeleri ve zararları en aza indirmek ve/veya önlemek amacıyla oluşturulan acil uyarı kodudur.

PEMBE KOD: Hastanede bebek ya da çocuk kaçırma riski ve/veya eyleminin söz konusu olduğu durumlarda zamanında müdahale edilmesi amacıyla oluşturulan acil uyarı
kodudur.



HAP (HASTANE AFET VE ACİL DURUM PLANI): Ulusal sağlık sisteminin merkez ve il düzeyinde afet yönetiminin tüm evrelerini kapsayan planları çerçevesinde, hastanelerde afet ve acil durum yönetimini geliştirmek, hastanelerin fiziksel ve fonksiyonel olarak afete hazırlıklı ve dayanıklı olmasını, afet halinde zamanında, hızlı ve etkili müdahaleyi sağlamak amacıyla Sağlık Bakanlığı tarafından geliştirilen, standart çerçeveye ve kılavuza sahip planlardır. Bayındır Söğütözü Hastanesi, Bayındır Kavaklıdere Hastanesi ve Bayındır İçerenköy Hastanesi'nde  Hastane Acil Durum ve Afet Planı kapsamında masabaşı ve uygulamalı afet tatbikatları yapılmaktadır.

TESİS DENETİMİ VE BİNA TURLARI: Tüm şubelerimizde 3 ayda bir yapılan bu denetimlerde, tesisin her açıdan güvenliği ve sürekliliği kontrol edilir.

ÖZDEĞERLENDİRME DENETİMLERİ: Tüm şubelerimizde yılda 2 kere yapılan bu denetimlerde, hastanemizde yapılan tüm çalışmaların Sağlık Bakanlığı standartlarına uyumu ve sürekliliği denetlenir.

DIŞ DENETİMLER: Tüm şubelerimizde yıda 1 kez yapılan bu denetimlerde,hastane bünyesine dışardan alınan hizmetler(çamaşırhane, ambulans,yemek hizmetleri,temizlik hizmetleri vb.) denetlenir.

 

 

 

 

 

 

 

loading
x

Randevu Al

* listenenler dışındaki tarih ve saate randevu almak istiyorsanız lütfen 0850 911 0 911 numaralı çağrı merkezimiz ile iletişime geçebilirsiniz

Verdiğim kişisel veri ve iletişim bilgilerimin, Bayek Tedavi Sağlık Hizmetleri ve İşletmeciliği A.Ş., Penta Sağlık Hizmetleri A.Ş., Bayek Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri ve İşletmeciliği A.Ş. (hepsi birlikte Bayındır Sağlık Grubu olarak anılacaktır) tarafından, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında Aydınlatma Metninde belirtilen amaç ve bağlı amaçlar dahilinde işlenmesine ve aktarılmasına muvafakatettiğimi beyan, kabul ve taahhüt ederim.

Bayek Tedavi Sağlık Hizmetleri ve İşletmeciliği A.Ş., Penta Sağlık Hizmetleri A.Ş., Bayek Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri ve İşletmeciliği A.Ş. (hepsi birlikte Bayındır Sağlık Grubu olarak anılacaktır) tarafından her türlü bilgilendirme, etkinlik, duyuru, anket, tanıtım, açılış, davet vb. hatırlatmaları ile diğer sair iletişim çalışmaları kapsamında tarafıma ticari elektronik ileti (arama, SMS, e-posta vb.) gönderilmesini kabul ediyorum.

Lütfen Üstteki Kutucuğu işaretleyiniz!

Hastanemizde kaydınız var ise direkt randevu alabilmek için tıklayınız